Det er ikke nogen hemmelighed, at de virksomheder, der er gode til at kommunikere med hinanden internt, også tjener endnu flere penge og har et større overskud på bundlinjen. Når en virksomhed er god til at kommunikere, så mærkes det også på den trivsel, der er i virksomheden, og det er jo, alt andet lige, også noget, der i høj grad smitter af på produktiviteten hos den enkelte medarbejder. Når medarbejderne er langt mere produktive, så kommer der også flere penge i kassen, og når medarbejderne også er mere glade, så er det også noget, der smitter af på arbejdet og gør, at de bliver længere på samme arbejdsplads.
Virksomheder gør derfor, som tidligere nævnt, sig selv en indsats ved at begynde at sætte kommunikation på dagsordenen, og det er også noget, der kan og bør betragtes som en investering for virksomheden. Afkastet vil nemlig være at finde mange år fremover, og man kan derfor roligt give sig i kast med det, for man har så absolut ikke noget at tabe og derimod kun alt at vinde. Kommunikation er med sikkerhed en del af fremtiden.