Driver du til dagligt en virksomhed som arbejder med kommunikation, og ønsker du at styrke medarbejdertrivslen? Så er der kun at sige, at du er “med på noderne”. For det at fokusere på medarbejdertrivsel, er nemlig noget som på alle måder fremstår som en velfunderet strategi at følge. Al forskning tyder på, at man med glade medarbejdere på arbejdspladsen er sikret en øget produktivitet. Skal du have glæde af det i din virksomhed? Så læs med her og få råd til hvordan du kommer i gang.
Skab en behagelig og hjemlig arbejdsplads
En del forskning tyder på, at medarbejdere i danske virksomheder sætter pris på en behagelig, hjemlig og nærmest hyggelig arbejdsplads. Det er ikke så overraskende endda, for i og med de fleste danskere arbejder 37 timer pr. uge, opholder de sig trods alt mange timer på arbejdspladsen. Det er vigtigt at de derfor har det godt på jobbet, inden de skal hjem til deres familier efter en endt arbejdsdag. Derfor bør du som indehaver af en kommunikationsvirksomhed skabe gode, trygge og behagelige rammer for dine ansatte.
Indret arbejdspladsen med udendørstæpper
Overvej derfor at indrette arbejdspladsen så medarbejderne om sommeren kan arbejde ude i det gode vejr. I den forbindelse er udendørsmøbler, udendørs tæpper og lignende oplagte. Udendørstæpperne sikrer, at udendørsarealet på jeres virksomheds matrikel inddrages i det daglige arbejde sommeren over, og der er ingen tvivl om, at medarbejderne vil elske det. Hvor ofte har man ikke hørt om hvor ærgerlige folk er over, at skulle sidde inden for hele dagen på dage hvor det ellers er blændende flot sommervejr? Det kan du ændre på i din kommunikationsvirksomhed ved at købe udendørstæpper. De gør sig også godt til når I skal afholde fester udendørs i virksomheden.
Lyt til dine ansatte
Som chef i virksomheden ved du garanteret, at dine ansatte har et væld af kompetencer at byde ind med. Du har sikkert selv været med til at ansætte dem, og i det daglige bidrager de med deres kommunikationskompetencer ved blandt andet at styrke den interne kommunikation i virksomheden. Husk derfor at lytte til dem alle i det daglige. Du bør praktisere en moderne ledelsesstil, ved at inddrage og lytte til samtlige medarbejdere i koncernen. Det er sådan du sikrer medarbejdertrivsel i din kommunikationsvirksomhed.